jelibojelito:

pomáháme propagovat kulturu okrajového zájmu, ale nezanedbatelného významu

v provozu od 01/08/2006

vyhledávání:

doporučujeme:

mofuwebsite
monoskop
monoskop log
mediabaze.cz
artlist
artyčok.tv
vvp avu
a pak ještě taky: culturenet.cz
proculture
abart
artalk
artmap
doc alliance films
dok.revue
foodlab
kinoaparát.cz
radiogalerie

odkazy:

25fps
35m2
3x3
4am
alfred ve dvoře
am180.org
avu
berlinskej model
brno-kultura-tic
ciant
česká centra
damúza
divadlo.cz
divadlo29
divus
entrance gallery
etc.galerie
famu/cas
fcca.cz
fiducia
fiume
fotograf gallery
fresh_eye
futuraproject
galerie 207
galerie ahoj nazdar čau
galerie amu
galerie dads
galerie f. baumanna
galéria hit
galerie holec
galerie jelení
galerie kin jídelna
galerie kiv
galerie klubovna
galerie luxfer
galerie města blanska
galerie města třince
galerie nashledanou
galerie půda
galerie off/format
galerie pavilon
galerie umakart
galerie vzájemnost
his voice
hucot
hunt kastner
industra art
institut intermédií
institut umění
jiri svestka gallery
kabinet múz
karlin studios
klangundkrach
kýbl
make make
meetfactory
multiplace
newmusic.cz
paf
pechakucha
perzekuce.cz
petrohradská kolektiv
photo5
prádelna bohnice
prague.tv
prototyp
screen saver gallery
sam83
silver rocket
skutečnost
starcastic
stimul festival
školská28
tranzit.org
tranzitdisplay
videokemp
umělec international
unarclub
unijazz
vitrína deniska
všup
words4u

bylo-libo:

arkham
arskontakt
artservis
benzinka
bleeding.webz.cz
c2c
display.cz
galeriemagda
galerie fenester
galerie k4
gallery kressling
galerie laboratorio
kultura jinak
lemurie
muteme
sperm
trafačka

tech:

xhtml i css validní
hosting multiplace.sk
jelibo loga a bannery?
jsme archivovaný
taky facebook
last.fm

avízo:

Kradu zuby

TANČI SE MNOU SMRTI, NEBOŤ VŠE MASO JE POUZE TRÁVA.

Divadelní inscenace podle autobiografických spisů filozofického teroristy, zloděje zubů, provokatéra na život a na smrt Ondreje Jajcaje.

Nezávislá divadelní inscenace. Monodrama dle autobiografických předloh Ondreje Jajcaje AUDACIA CONTRA TIMORORIS a SEDĚLA V HROBĚ MOUDROST?

„Posílám paprsky světla do samoty mrtvých.“

koncept: Matyáš Dlab, Jan Kovář
produkce: Ester Nagyová
hraje: Jan Kovář
technická spolupráce: Martin Mohapl
režie: Matyáš Dlab

Ondrej Jajcaj krade zuby. Žije střídavě mezi současníky a mezi pozůstalými, dobrovolně vchází do světa mrtvých, špiní si ruce hlínou, aby nás zbavil našich sebezakletí v dogmatických interpretacích a bludech. Ondrej Jajcaj je od dětství fascinován fenoménem smrti. V pubertálním věku poprvé vstoupil do umrlčího světa a stal se vykradačem hrobů, později amatérským vědcem a dnes samozvaným filozofem a mesiášem. Zkoumá lidské chrupy a staré protetiky, na jejich základě usvědčuje lidstvo z tmářství. Jeho myšlenky o smrti ho zavedly na cestu sebeobětování - uchýlil se do světa ilegality, aby nás přivedl ke komplexnímu pochopení smrti co nejblíže. Incenace Kradu zuby vychází ze skutečného předobrazu žijícího člověka Ondreje Jajcaje (s jeho osobním souhlasem). Vycházíme z jeho autobiografických materiálů (knihy vydané vlastním nákladem) a autentických fotografií. Naším cílem je skrze experimentální divadelní tvar vypovědět životní příběh kontroverzního muže pohybujícího se za hranicemi zákona a pozemského života.

Osobu Ondreje Jajcaje vnímáme jako výsostně kontroverzní. Jeho příběj je mimořádnou šancí konfrontovat osobní divácké postoje s jasně formulovaným světonázorem.

*Potřebujeme oběť Ondreje Jajcaje? *Potřebujeme otevírat hroby, abychom se dostali k pochopení fenoménu smrti blíže? Je Ondrej Jajcaj zrůda? Nekroúchyl? Patří do vězení? Do blázince? Je třeba ho podpořit?
*Má člověk povinnost bránit svou pravdu i za cenu jejího vnucení? Je pravda důsledkem postojů majority? Filozofický terorismus?
*Ondrej Jajcaj se považuje za morálního člověka. Smí hroby vykradením zachránit, pokud, podle jeho slov, 95% hrobů již vykradených je? Smí je vykrádat dříve než nemorální zloděj? Dá se považovat za zloděje, pokud jeho cílem není obohacení se?
*Co bychom udělali s „jeho“ sbírkou? Repochovali ji? Umístili do muzea, podle jeho přání?
*Dá se považovat za omluvu fakt, že systematicky vykrádá pouze ty hrobky, které jsou opuštěné a nikdo o ně nepečuje? Vnímáme lidské pozůstatky jako „naše“? Dotklo by se nás, kdyby vykradl hroby našich vlastních prarodičů? Jaký je rozdíl mezi jeho konáním a archeologií? Je archeologie etická?
*Jakým způsobem přemýšlíme o smrti my? Ignorujeme ji? Oddalujeme svou smrt? Vytěsňujeme ji ze svých životů? Do speciálních budov, mimo které neexistuje?
*Co bychom Ondrejovi Jajcajovi odpověděli, kdybychom měli možnost se s ním konfrontovat? Kdybychom dostali šanci s ním a jeho postoji komunikovat skrze divadelní artefakt?

Inscenace nabízí možnost zkoumat princip autobiografičnosti. Vnímání uplynulých událostískrze příběh, který si sami konstruujeme jako kontinuální plynutí. Autobiografické vyprávění jako prostředek vyrovnání se s kontingencí, smrtí, odloučením, ztrátou. Každý, nebo alespoň většna z nás bilancuje nad svým životem, vyrovnává se svou minulostí tak, že ji zasazuje do příběhu, kterým se snaží fokusovat koncepty dalšího smysluplného směřování svého života, což mu v přítomnosti umožňuje zasadit do světa sebe sama jako celistvou jednotu vlastního „já“. Tento proces je motivem sepisování ne jedné autobiografie. Autobiografický počin našeho „hrdiny“ vnímáme jako bohatý i ze sociálního hlediska. Na jedné straně exemplárně zrcadlí onen obecný lidský princip a motiv snahy indentifikovat se sám se sebou (a zřejmě vyrovnat se svým svědomím), najít smysluplnou interpretaci svých kontroverzních činů, najit jednotu svého roztříštěného „já“ v čase („já dítě“, „já zloděj“, „já vědec,“ „já filosof“, „já mesiáš“) a na straně druhé,
tuto sepsanou a vydanou autobiografii používá záměrně k sociálně komunikační manipulaci diváka, ve snaze donutit ho k přehodnocení svých morálních postojů ve prospěch svůj, a potažmo ho tak přimět k identifikaci se svojí osobní „ideologií.“ Vyprávění tak získává dvojí aspekt. Jednak narativní konstrukce identity srkrze vyprávění (jako jednotící proces „já“), jednak jako prostředek sociálně komunikační manipulace.

více info zde: https://www.facebook.com/pages/Kradu-zuby/353770717982702

právě končí:

do dnes! Kino Asia: současný čínský dokument (brno)
do dnes! VLADIMÍR HOUDEK - RASURA~ (Valašské Meziříčí)

chystá se:

9/2017

út dnes! International Performance Meet~ (do 28/09) (Ostrava)
út dnes! Slavomíra Ondrušová: Zatiaľ je t~ (do 14/10) (Praha)
út dnes! Symbionti (do 15/10) (Praha)
út dnes! DekadentFabrik (Praha)
st zítra CENA EXIT 2017 (do 12/10) (Ústí nad Labem)
čt 28/09 Krolikowski Art: MODERNÍ MLOCI (Praha)
čt 28/09 Forest Swords (UK) (Praha)
29/09 Artéka (do 16/10) (Olomouc)
so 30/09 Den architektury: Živé hraní k promítání - M~ (brno)
so 30/09 Den architektury: Škola jako výzva (brno)
so 30/09 Sudabeh Mohafez: Hoří (Praha)

10/2017

ne 01/10 Den architektury v MeetFactory (Praha)
po 02/10 Maya Štechová: S K A M A L Á L~ (do 16/10) (Praha)
út 03/10 MELODRAM (do 29/10) (Praha)
st 04/10 Ventolin - křest desky Vitajte (Praha)
čt 05/10 MENU: The Marquis (ca), Tomáš Kopáček (cz)~ (Praha)
06/10 menu: the marquis (ca), support~ (Hradec Králové)
po 09/10 Sara Baume: Jasno lepo podstín zhyna (Praha)
st 11/10 Brněnská 16 (do 14/10) (Brno)
13/10 EMA (US) (Praha)
út 17/10 EMPIRE OF THE SENSELESS - komentovaná prohl~ (Praha)
út 17/10 KineDok uvádí: Svobodní (Praha)
st 18/10 Fernando Arrabal: Pohřeb sardinky (Praha)
čt 19/10 Austra (CA) + Ela Minus (CO) (Praha)
20/10 Nespavost (Praha)
so 21/10 Ingeborg Bachmann: Malina (Praha)
po 23/10 Judith Hermann: Počátek veškeré lásky (Praha)
so 28/10 EOW WORLD FINAL 2017 (Praha)
út 31/10 Workshop Recykliteratura s Vojtěchem Maškem~ (Praha)
út 31/10 Sudabeh Mohafez: Hoří (Praha)
út 31/10 Black Lips (US) (Praha)

11/2017

st 08/11 Moses Sumney (US) (Praha)
čt 09/11 Low Roar (IS) (Praha)
10/11 TOPS (CA) (Praha)
út 14/11 Mount Kimbie (UK) (Praha)
st 15/11 TOKiMONSTA (US) (Praha)
čt 16/11 Bohemian Like You & AM180: John Maus (US) (Praha)
čt 23/11 Michelle Gurevich (CA) (Praha)

12/2017

út 12/12 Sleep Party People (DK) (Praha)

právě probíhá:

do 28/09 International Performance Meeting Malamut~ (Ostrava)
do 30/09 Filip Sabol a Michal Turkovič - Světlo na ko~ (Brno)
do 01/10 Vnitrobloky (Ústí nad Labem)
do 01/10 Podmínky nemožnosti I/VII: Ztráta času (Praha)
do 01/10 Jakub Červenka: Urban Utopia (Praha)
do 01/10 Šárka Telecká // Altro Walkway Bone vm20215~ (Praha)
do 03/10 Martin Zet: Denis (Olomouc)
do 14/10 Slavomíra Ondrušová: Zatiaľ je to tak ako t~ (Praha)
do 15/10 Výchova k přirozenosti (Praha)
do 15/10 Deana Kolenčíková: Zeď má vždy dvě strany~ (Praha)
do 15/10 Symbionti (Praha)
do 18/10 Anna Daučíková: Politiky gest~ (Ústí nad Labem)
do 22/10 Flesh&Brain / Marie Hájková, Lukáš Jiřička,~ (Praha)
do 22/10 APART collective: A part of Monolith (Praha)
do 22/10 Piotr Bosacki: Films To Watch (Praha)
do 27/10 Tomáš Moravec: Palindrom #2 (Olomouc)
do 31/10 Zdenek Svejkovský: Paleta barev / The Pal~ (Olomouc)
do 31/10 vernisáž TIMO / Napiš (Praha)
do 10/11 petr lysáček: tvůrčí duch (česká bříza )
do 10/11 After late for Pro: Officework (Praha)
do 10/11 EMPIRE OF THE SENSELESS (Praha)
do 19/11 MILAN HAJDÍK – Signál~ (Valašské Meziříčí)
do 24/11 alena plíhalová - toho se nezbavím (Liberec)
do 31/01 Dělat les (Praha)
do 31/01 Libor Novotný přiblíží ná~ (Valašské Meziříčí)

archiv všech událostí po letech:

0, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017

galerie xy

Prostor pro současné umění.

29/09 Artéka (do 16/10) (Olomouc)

vzkazy:

umlaut: vojta: viz e-mail, díky
vojta: prosím o uveřejnění akce Spankmeifyoucan - posláno jako host. Akce se koná pod záštitou Divadla na půdě Cross klubu.
umlaut: Zdravím, ano, budeme-li za takovou „vlastní databázi" považovat vlastní kalendář... U každého avíza se automaticky generuje odkaz (ical a gcal), který umožňuje si akci uložit do příslušného kalendáře (v poštovním klientovi i v jiných aplikacích), resp. do google kalendáře – s jejich vlastníma featurama (sdílet událost, pozvat ostatní atp.). Máš-li představu ještě něčeho speciálnějšího, rádi proberem (klidně po e-mailu).
vasnsav: lze po rozkliknuti akce ulozit ji do jakesi "vlastni dtbze"?
2046: done
umlaut: ahoj nápade, zkusíme
famu/cas: Ahoj...nápad... dalo by se přidat https do automatického rozpoznávání adres?
umlaut: Mb: 2046 teď pomohl s gcal, tak se na to díval. a že prý windows-1250, asi se budeme muset nechat přepsat...
Mb: azbuka> jste v MySQL UTF? Amp jinak replace na ‘ myslím...
umlaut: ahoj, žádné takové hostovské avízo v dtb není, není tedy co zveřejnit; zkuste ještě jednou, proces běžně funguje (login a heslo: host; přidat událost)

nick
text

TOPlist