Představení z cyklu Evolution Nights.Představení z cyklu Evolution Nights.
Spolupráce japonské expresivní tanečnice Yoko Higashino a českého elektronického experimentátora Michala Mariánka přináší unikátní projekt plný dramatických tanečních kreací, roztříštěných rytmů a zvukových krajin. Tento experimentální projekt je založený na živém hudebním setu processingové elektroniky a na výjimečných pohybových schopnostech tanečnice reagovat svým tělem na improvizované zvukové podněty. Přibližně čtyřicetiminutové vystoupení slibuje neobvyklý zážitek ze živé komunikace mezi dvěma vzdálenými světy, mezi hudbou a pohybem, mezi mužem a ženou. Představení vzniklo jako kurátorský projekt pro mezinárodní festival Park in Progres 3 v Marly le Roi, na kterém se každoročně potkávají vybraní umělci z Evropy, Číny, Japonska a Argentiny. Festival pořádá Pépiničres européennes pour jeunes artistes. Pražskou premiéru a následné uvedení v Budapešti pořádá CIANT za podpory Mezinárodního visegrádského fondu.
Yoko Higashino je sólová tanečnice, žje a pracuje v Tokiu, od roku 1982 se věnuje tanci a baletu. V roce 1995 založila taneční spolek ERROR SYSTEM a v roce 2000 společnost Dance Company BABY-Q zabývající se současným tancem, choreografií a taneční produkcí. V roce 2004 získala v soutěži TOYOTA Choreography Award 2004 cenu Next Generation Choreographer. Yoko Higashino účinkuje v několika projektech ve spolupráci s orchestrálními tělesy nebo s autory živě produkované elektronické hudby.
Michal Mariánek žije a pracuje v Praze. Od roku 1997 se věnuje digitálnímu umění. Pracuje v oblastech designu počítačových her, videoartu, zvukových instalací a hudby. Od roku 2002 experimentuje s novými technologickými postupy DSP (digital signal processing) zejména na poli živě produkované elektronické hudby. Se sólovým projektem ALFAMA vystupoval na několika evropských festivalech.
http://antigravity-experience.com
Sdružení Opuka spatřilo světlo světa kolem roku 2000 ve funkcionalisticko-industriálním Zlíně, kde pod vlivem širokého spektra hudebních stylů začalo pociťovat bytostnou potřebu zjistit, co vlastně zvuk nabízí, jaké jsou možnosti jeho uchopení a manipulace s ním, a v neposlední řadě jaká může být jeho samotná výpověď a přesah. V hudbě Opuky můžeme například slyšet click-n-cutové postupy, kombinaci elektroniky s akustickými nástroji, abstraktní soundscapes, atp. Před rokem a půl Opuka rozšířila svou tvorbu o obrazovou část, začala experimentovat s možnostmi vzájemné komunikace mezi obrazem a zvukem, hledat zde nejrůznější paralely. Pro Opuku je důležitý samotný tvůrčí proces, kouzlo hledání, náhoda a věčná inspirace v proměnách a změně úhlu pohledu. Momentálně dokončili své čtvrté album nazvané Rododendron. V současné době jádro Opuky tvoří hudebník Radek Herold, básník Jiří Mareček a videotvůrce Dušan Urbanec.