„Cílem musí být: dodat obrazu promítanému na plátno takovou sílu, jakou má každé velké obrazové dílo. Sílu, jež probouzí vidění,“ říká Robert Beavers o svém poslání, které naplňuje už bezmála šedesát let. Polovinu této doby zároveň zasvětil péči o odkaz Gregoryho Markopoulose. Archiv, který za tímto účelem v roce 1992 založil a který schraňuje filmy obou umělců, nese název Temenos. Retrospektivy díla Roberta Beaverse proběhly mj. v roce 2005 v New Yorku (Whitney Museum of American Art), v roce 2007 v Londýně (Tate Modern), v roce 2010 ve Vídni (Rakouské filmové museum).
Rané měsíční segmenty / Early Monthly Segments
1968–2002 / 34 min. / 16 mm
Ve věku osmnácti a devatenácti let natočil náš host své Rané měsíční segmenty, jež se staly počátkem jeho filmového cyklu My Hand Outstretched to the Winged Distance and Sightless Measure. Autoportrét a deníkový film v jednom zachycuje Gregoryho Markopoulose ve společném bytě a na cestách po Evropě.
Harry Tomicek: „Rané měsíční segmenty nejsou jen formálně bohaté, jsou virtuózní. Báseň o zjevení věcí ve filmu: o jejich trvání, jejich bytí zde, jejich lesku – a jejich mizení.“
Prosebník / Suppliant
2010 / 5 min. / 16 mm
Portrét jednoho brooklynského bytu, portrét sošky a tak trochu i přítele, jemuž patřila.
Vrabčí sen / The Sparrow Dream
2022 / 29 min. / 16 mm
Nový Beaversův film Vrabčí sen: dojmy z dětství, mezi minulosti a současností, mezi Berlínem a Massachusetts. „Jak ovlivnila místa, kde jsem žil způsob, jakým vidím?“