, 19. 6. 2007 ~ 20. 6. 2007

TANEC PRAHA 2007

Divadlo 29, Pardubice, tanec

Mezinárodní festival TANEC PRAHA je nejprestižnější přehlídkou současného tance a pohybového divadla v České republice. Za téměř dvacet let své existence se stal živým místem, kde se setkávají nejlepší světové taneční soubory s tím nejzajímavějším, co přináší progresivní česká i zahraniční scéna. Festival zprostředkoval českým divákům díla zásadních světových choreografů (Marie Chouinard, Bill T. Jones, William Forsythe, Sasha Waltz, Merce Cunningham a další) a zároveň je zdrojem impulsů pro rozvoj domácí taneční scény. Letošní 19. ročník se koná od 1. do 28. června nejen na tradičních místech v Praze (divadlo Ponec, SAZKA ARENA, Divadlo Archa, nově Hudební divadlo Karlín), ale i v dalších šesti českých a moravských městech. Diváci se mohou těšit na taneční soubory z Kanady, Japonska, Německa, Ruska, Švýcarska, Španělska, Holandska, Dánska, samozřejmě z České republiky a dalších zemí. Festival by se nemohl uskutečnit bez dlouhodobé podpory Hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR a hlavních partnerů – společností SAZKA, a.s. a Nestlé Česko s.r.o. Více informací o programu najdete na www.tanecpraha.cz . Pardubickou část festivalu Tanec Praha organizuje Divadlo 29. o.s. a Terra Madoda.Úterý 19. června 2007 ve 20 hod.

KARINE PONTIES (FR, CZ, SK): Mi non sabir
Choreografie: Karine Ponties
Tančí: Radek Mačák, Pierre Nadaud, Rostislav Šrom, Jaro Viňarský
Hudba: Dominique Pauwels
Světelný design: Florence Richard

Choreografie je citlivým obrazem nejistoty, ve které se nacházejí muži, když zkouší žít společně, když se snaží vyjádřit své odlišnosti a najít možné vzájemné vztahy. Představení, které publikum odměnilo Cenou diváka České taneční platformy 2004, je výsledkem spolupráce belgické choreografky Karine Ponties se čtveřicí českých tanečníků.

Karine Ponties (1967) se narodila ve Francii. Po studiu na taneční škole Juana Tena a Ramona Solera v Barceloně a na MUDRA (1986) získávala zkušenosti jako tanečnice v mnoha souborech – Plan K Frédérica Flamanda, Charleroi/Danses (v choreografiích Stevena Petronia, Adriana Borrielliho, Lucindy Childs, Merce Cunninghama), Tandem Mich e le Noiretové, Cie Nadine Ganase, Cie Mossoux-Bonté, Cie. 1x2x3 (představení „On the wave“, spolu s Aka Moonem a „Passages“ s Het muziek Lod) a Cie Pierre Droulers. V roce 1990 vytváří spolu s Maurem Paccagnellem svoji první choreografii „Forbidden Fruit“. Je autorkou více než 14 děl, která byla uvedena na prestižních festivalech a divadelních scénách (Julidans – Amsterodam, Biennale de Danse v Charleroi, Festival Bellone-Brigittines, Thé â tre des Bernardines – Marseille). Vedla mnoho tanečních workshopů po celé Evropě, a to i v rámci Tance Praha (2001, 2002).

Představení pořádá o. s. Terra Madoda ve spolupráci s Divadlem 29 v rámci projektu Ostrovy v pohybu za podpory Ministerstva kultury ČR, statutárního města Pardubice a Pardubického kraje.

Jasna VINOVRŠKI (HR/DE): Which club?

Chorvatskou choreografku Jasnu Vinovrški inspirovala osobní zkušenost filipínské tanečnice Unity Gay Galiluyo. Ta, coby „neevropská“ cizinka, musí v Evropské unii neustále čelit otázkám v dotaznících typu: Jméno, svobodná, rozvedená, vdova? Přátelé? Příbuzní? Povolání!!! Byrokratické lustrování navozuje situace, při nichž jedinec ztrácí nárok na přirozenou ochranu svého vnitřního světa. To může ve svém důsledku vést až k pocitu vydědění. Jasna Vinovrški získala za tuto ironickou taneční metaforu mj. druhé místo na mezinárodním festivalu sólové tvorby ve Stuttgartu a tanečnice první místo za mistrovskou interpretaci.

Představení pořádá o. s. Terra Madoda ve spolupráci s Divadlem 29 v rámci projektu Ostrovy v pohybu za podpory Ministerstva kultury ČR, statutárního města Pardubice a Pardubického kraje.

středa 20. květen 2007 ve 20 hod.

Marta TRPIŠOVSKÁ / Jana HUDEČKOVÁ (CZ): S kůží na trh

Choreografie: Marta Trpišovská a Jana Hudečková
Tančí: Jana Hudečková, Marta Trpišovská, Veronika Kacianová, Jitka Štecová
Světelný design: Tomáš Morávek
Choreografie vznikla za podpory: Konzervatoř Duncan Centre, Společnost pro taneční a múzickou výchovu. V představení plném barev, ženskosti a něhy čtyři mladé ženy odhalí své nejbizarnější představy o tom, jak pobavit publikum, aniž by vystavovaly na odiv svou krásu. Veškeré bohatství je vytěženo z osobností tanečnic, z chutě a touhy po komunikaci, odezvě a reakci diváka. Od začátku je divák vtažen do hry, která by bez jeho přítomnosti pozbývala smyslu. Představení těží z drobných nedokonalostí, zvrácených představ, povah, vlastností a zkušeností každé ze čtyř žen. Přirozeně tak vzniklo dílo nabité ženskou energií a humorem.

Jana Hudečková /1979/ vystudovala Konzervatoř Duncan Centre. Jako tanečnice a choreografka se podílela na mnoha projektech současného tance, tanečního divadla a filmu, které byly prezentovány na festivalech v Čechách i v zahraničí. Spolupracovala s Carol Brown, Martinou Seitl, Pierrem Nadaud, Ho Shin, Petrem Tycem, Evou van de Rakt, Petrou Hauerovou či Kristýnou Celbovou. Nyní se věnuje vlastní tvorbě a pedagogické činnosti.

Marta Trpišovská /1979/ absolvovala Konzervatoř Duncan Centre v Praze v roce 2001. Během studia strávila jeden semestr na Brighton University obor tanec s vizuálním uměním. Od roku 2000 se věnuje vlastní choreografické tvorbě, kterou prezentuje na festivalech v Čechách a zahraničí (Indiskrétní potěcha, Dvojexpozice…) V roce 2001 obdržela 2.a 3.cenu v choreografické soutěži Jarmily Jeřábkové. Jako choreografka se podílela na několika divadelních projektech (Buben z Nangnangu, Čelisti, Monstrkabaret Freda Brunolda …) Od roku 2004 studuje na Akademii múzických umění v Praze obor taneční věda. V současné době vyučuje na Konzervatoři Duncan Centre, je členkou taneční skupiny Nanohach, pohybově spolupracuje na nezávislých divadelních projektech a věnuje se vlastní tvorbě.

22.5.2007