hudebně-vizuální ztvárnění pěti maďarských lidovek
Tomáš Dvořák, Tomáš Vaněk
interaktivní performance
(pravděpodobne poslední predstavení)
Putování prostorem partitury jako dobrodružné odhalování principu nekonečného rozvíjení hudebních motivů. Jádrem představení je elektronické ztvárnění maďarských lidovek. Kombinací vizuálních prvků, živého samplování hudebních nástrojů a další elektronické dekonstrukce se autorům podařilo manifestovat živou interaktivní zvukovou paměť. Diváci se tak stávají svědky vznikající a znějící partitury.hudebně-vizuální ztvárnění pěti maďarských lidovek
Tomáš Dvořák, Tomáš Vaněk
interaktivní performance
(pravděpodobne poslední predstavení)
Putování prostorem partitury jako dobrodružné odhalování principu nekonečného rozvíjení hudebních motivů. Jádrem představení je elektronické ztvárnění maďarských lidovek. Kombinací vizuálních prvků, živého samplování hudebních nástrojů a další elektronické dekonstrukce se autorům podařilo manifestovat živou interaktivní zvukovou paměť. Diváci se tak stávají svědky vznikající a znějící partitury.
Unikátní hudební performance je postavená na studii fenoménu partitury. Vizuální umělec Tomáš Vaněk bude mít k dispozici plátno představující prostor partitury. Plátno bude snímané webovou kamerou a na něj bude umělec pomocí šablon a sprejů a dalších překvapivých nástrojů v reálném čase zaznamenávat, členit a ovládat zlomky hudebních motivů. K obrazovým prvkům budou přiřazovány prvky hudební, které budou dále elektronicky modelovány.
Struktura Živé partitury se podobá „sluneční soustavě“. Jeden zvukový objekt lze přirovnat ke Slunci a zvukové efekty k obíhajícím planetám. Pohyb uvnitř této soustavy mění vzdálenosti a vzájemné působení. Proměnlivé vztahy zvukových prvků dynamicky generují nekonečné variace hudební kompozice.
Podoba Živé partitury navazuje na Floexibilní výzkum v oblasti nových médií, hledání nových interaktivních hudebních nástrojů (instalace Křižovatka, či RGB 1 a RGB 2) a sérii participačních projektů Tomáše Vaňka.